Lichaamstaal - A.K. Turner

Recensie Lichaamstaal – A.K. Turner

Cassie Raven werkt overdag in het mortuarium, en in haar vrije tijd volgt ze een taxidermiecursus. Ze weet dat mensen haar baan maar raar vinden – want waarom zou iemand lijken opensnijden? Maar zij weten niet wat Cassie wél weet, namelijk dat de doden gewillig prijsgeven wat er met hen is gebeurd. Ze heeft al vele lichamen op haar snijtafel gehad maar ze hoefde nog nooit het mes te zetten in iemand die ze kende. Iemand die heel veel voor haar betekende. Geraldine Edwards, de docent die ervoor zorgde dat Cassie op het rechte pad terechtkwam. De patholoog zegt dat Geraldines dood een ongeval was. Maar het lichaam vertelt Cassie een ander verhaal…

Titel: Lichaamstaal
Auteur: A.K. Turner
Serie: Cassie Raven #1
# pagina’s: 413
Verschijningsdatum: november 2023
Uitgeverij: Ambo Anthos

Lichaamstaal is het eerste deel in de serie rond obductieassistente Cassie Raven. Ze is een bijzondere jonge vrouw met een aparte look en een carrièrekeuze die velen vreemd vinden. Wanneer ze de lichamen in het mortuarium voorbereidt krijgt ze van sommige van hen boodschappen door. Hierdoor weet ze ook dat het lichaam van haar vriendin Geraldine op de snijtafel een ander verhaal te vertellen heeft dan wat de patholoog denkt.

Van bij de start van dit boek maak je kennis met het bijzondere hoofdpersonage Cassie, waarvan je weet dat ze voor een boeiende nieuwe serie zal zorgen. Door haar look en verleden is ze een buitenbeentje maar haar intenties zijn goed en zorgen ervoor dat je haar al snel gaat waarderen. Een ander belangrijk personage is rechercheur Flyte. Deze jonge vrouw is gereserveerd en draagt een zwaar verlies met zich mee waarover ze niet kan praten. Beide vrouwen hebben elkaars hulp nodig maar dat is niet zo evident.

Zowel schrijfstijl als verhaal kunnen boeien en maken van Lichaamstaal een interessante thriller. Naast de andere zaken die binnenkomen in het mortuarium draait het vooral om de dood van Geraldine. Dit wordt boeiend en verrassend uitgewerkt waardoor je liefst aan één stuk door blijft lezen tot aan de spannende ontknoping. Lichaamstaal is een spannende start van een nieuwe serie met een interessant hoofdpersonage.

Plot: 4/5
Personages: 4/5
Spanning: 4/5