Recensie Waar is Ivy? – Inge Van Prooijen

Titel: Waar is Ivy?
Auteur: Inge Van Prooijen
# pagina’s: 100
Verschijningsdatum: april 2024
Uitgeverij: De Verhalenfabriek

Wanneer Lizzy haar baby Ivy als alleenstaande moeder moet grootbrengen voelt ze zich vreselijk alleen. In een opwelling plaatst ze een rauwe en eerlijke foto over het moederschap op Instagram. Van het ene moment op het andere wordt Lizzy hierdoor trending en krijgt ze er ontzettend veel volgers bij. Ze besluit haar job op te geven om voor een agentschap als momfluencer te werken. Maar niet lang daarna krijgt ze hatelijke reacties op haar posts. En net wanneer ze besloten heeft om het online wereldje vaarwel te zeggen gebeurt het onvoorstelbare: Ivy wordt ontvoerd.

Steeds vaker ontdek ik spannende kortverhalen die heerlijk lezen tussendoor. Toen ik de aankondiging van Waar is Ivy? las wist ik dat ik deze wilde lezen! Je merkt al snel dat Inge Van Prooijen weet waarover ze schrijft wanneer ze vertelt over het eerlijke en soms zware moederschap. Maar ook alle schuldgevoelens die hiermee gepaard gaan en hoe de buitenwereld zo snel een oordeel over jou kan vellen.

Waar is Ivy? is een verhaal van ongeveer 100 pagina’s dat snel leest en goed in elkaar zit. De basis van dit boek is sterk en ik denk dat Inge Van Prooijen over dit thema ook een dikker boek zou kunnen schrijven zonder te gaan vervelen. Eerst word je vooral meegenomen in de wereld van het moederschap en influencers. Naar het einde toe volgt een spannende ontknoping en komen alle losse eindjes bij elkaar. Deze korte thriller is zeker de moeite waard om tussendoor te lezen!

Plot: 4/5
Personages: 3/5
Spanning: 3/5