Recensie Verborgen in de sneeuw – Viveca Sten

Titel: Verborgen in de sneeuw
Auteur: Viveca Sten
Serie: De Åre moorden #1
# pagina’s: 445
Verschijningsdatum: december 2023
Uitgeverij: Luitingh Sijthoff

Politieagente Hanna Ahlander weet niet meer waar heen wanneer zowel haar job als haar relatie op de klippen lopen. Ze verlaat Stockholm om tot rust te komen in het Zweedse skioord Åre. Wanneer een tienermeisje verdwijnt en Hanna enkele tips opvangt besluit ze de politie te helpen met hun zoektocht. Samen met rechercheur Daniel staat haar een uitdagende opdracht te wachten.

Verborgen in de sneeuw - Viveca Sten

Verborgen in de sneeuw is het eerste deel in een nieuwe Scandinavische thrillerserie van auteur Viveca Sten. Het verhaal speelt zich af in de sneeuw van het mooie Zweedse landschap. We leren vooral hoofdpersonage Hanna kennen die door haar drang naar gerechtigheid best wat persoonlijke problemen heeft. Haar verblijf in Åre wordt met behulp van haar zus een nieuwe start en is zeker een interessante insteek voor deze serie.

Het boek bestaat uit verschillende delen waarbij elk deel een nieuwe dag is. De dagen zijn opgedeeld in korte hoofdstukken die aangenaam lezen. Je leert zowel over Hanna’s persoonlijke leven als over de zoektocht van de politie naar het vermiste meisje. Het verhaal houdt een rustig tempo aan dat naar het einde toe alle losse eindjes verbindt. Wat ook bijzonder is aan het einde is dat de auteur nog wat extra informatie toevoegt die alles wat er juist gebeurde mooi afrondt. Zaken die je als lezer vaak zelf moet invullen werden nu nog eens extra neergeschreven waarbij het boek mooi afgesloten is na het lezen.

Verborgen in de sneeuw is een echte Scandinavische thriller met enkele interessante personages die doen uitkijken naar meer boeken in deze serie.

Plot: 4/5
Personages: 4/5